Naturlig energi – Risenta

risenta

risenta

En strategisk reklamplacering för nyttiga snacks – på insidan av en skåpdörr i omklädningsrummet på gymmet.

En bra reklamplacering tycker jag generellt talat, precis som toaletter och flygplansstolsryggar och andra ställen där man spenderar tid och hinner absorbera budskapet. Kanske är det därför man vågat kosta på sig flera budskap i samma annons, och en väldig liten webbhänvisning längst ned? Eftersom exponeringen är mindre i kvantitet och men hög per person så bör annonsen kanske inte se likadan ut som en gatupratare eller annonstavla mitt i stan.

Men…

Ändå har jag svårt att urskilja vad exakt man vill sälja in här och upplever layout som lite mixad (som en nötpåse). Bortom produkten så har jag svårt att ringa in Risenta som varumärke och exakt vad de står för. Namnet låter som ris och annonser ser ut att handla om nötter och jordgubbar.

…Och vad gör de tecknade skräckfigurerna där vid logotypen, är det spöken som dött av onaturlig mat?

Jag förstår dock direkt gymkopplingen och att det handlar om hälsosamma och naturliga produkter och ”på väg” verkar signalera att de har mellanmålsprodukter och konkurrenterar med bananer, gainomax och sportlunch. Frågan är om jag gissat rätt.

Annorlunda reklamplaceringar

Jag ser fram emot mer av sådan här strategiskt placerad reklam. Jag tror att om man kan ha ett tillräckligt relevant budskap på rätt plats kommer målgruppen sprida budskapet direkt i sådana här situationer där man ofta redan står med mobilen i hand och sms:ar eller pratar med någon. Omklädningsrummet är bara ett exempel.

www.risenta.se

Taggar: , , , , , , , , , , , , , ,
Publicerad i Annonstavlor, Print