Boka puder – SAS

flight, flyg, flygbolag, flygplan, flygstol, miljon, puder, resor, sas, skidåkning, skidor, sno, turism, vinter, vinterresa, vinterresor

Undrar hur många i målgruppen som faktiskt kan utföra detta hopp?

SAS kör en kampanj just nu med budskapet boka ”x”. Du utlovas pudersnö, uteliv, sol et cetera i annonserna som även upplyser om att det finns ”1 000 000 billiga resor på sas.se”.

Jag läste det som 10 000 först. Gissar att skriva ut en miljon med bokstäver har lite mer impact?

Som vi kunnat läsa i pressen är SAS ett pressat bolag och de får nog svårare att sticka ut från mängden av internetföretag som sysslar med resor. Frågan om är ordet ”billigt” är tillräckligt för att locka kunder när ”billigast” är det som dominerar på nätet. Idag söker man enkelt upp den billigaste resan och hotellet i en och samma sökmotor vare sig det är Momondo, SuperSaverTravel eller Flygstolen. Sen om SAS är arrangör för just den resan spelar nog mindre roll för kunden.

Kanske SAS kunde angripa problemet genom att profilera sina flighter som typ bekväma, lyxiga eller till exempel pålitliga. Vad får jag när jag flyger med SAS som är unikt? Det kanske kan göra att man väljer en något dyrare resa kontra RyanAir när man gör sin prissökning på nätet. Det är ju svårt för ett flygbolag att ta ledningen genom att prata pris i dagens klimat.

SAS började jobba med Åkestam Holst i december.

Taggar: , , , , , , , , , , , , , , ,
Publicerad i Annonstavlor, Print