Receptförslag i pekskärm – Old El Paso

digital signage, fredagsmys, ipad, lättlagat, livsmedelsbutik, mexico, old el paso, plockmat, skärm, taco, texas, texmex, tortilla

Skärmen harmoniserar med produkterna i bakgrunden

Denna uppseendeväckande reklamlösning med en interaktiv digital skärm placerad bredvid produkten ger en djupare annonsering i den lokala livsmedelsbutiken. Här kan man välja vilken typ av fredagskväll man har framför sig och få recept därefter. Intressant att göra en digital skylt i pekvänlig iPad-format för att locka till interaktion och starkare varumärkeseffekt, om inte annat känns det gediget och ambitiöst.

Enhetlighet ger bekant känsla
Det som är ännu bättre än själva innehållet är att när man går fram för att titta på skärmen så känner man igen sig helt i det grafiska då gränssnittet ser precis ut produktens förpackning och TV-reklamen som man sett någon gång spelas upp bakom kulisserna någonstans i långtidsminnet. Starka varumärken förändrar inte sitt grafiska grundutförande för mycket och så långt tillbaka jag kan minnas så har Old El Paso haft samma logo, färger, utseende och känsla.

Historiskt varumärke
HSom namnet kanske speglar har Old El Pasos varumärke rötter som sträcker sig tillbaks till 1917 i staden El Paso i Mexico där man startade ett företag som sålde mexikansk mat. 1938 grundades företaget i USA och sedan 80-talet har Old El Paso funnits i Norden och järngreppet som texmex-maten håller oss svenskar i ser inte ut att lätta snart.

www.oldelpaso.se

Taggar: , , , , , , , , , , , ,
Publicerad i Okategoriserade